seo

Zalecamy dokładne zapoznanie się z poniższymi 5 czynnikami, aby upewnić się, że Twoja strona jest idealnie wypozycjonowana. Prawdą jest, że Google używa ponad 200 czynników rankingowych, aby ocenić jakość i znaczenie każdego adresu URL. W tym artykule wyjaśnimy, co wpływa na pozycję strony w Google.

1. Wiek domeny

Domena to unikalna nazwa nadana stronie internetowej. Powinna być prosta i łatwa do zapamiętania przez użytkowników. Wiek domeny odnosi się do sumy czasu, w którym domena istnieje. Jest to czynnik, który Google bierze pod uwagę przy ocenie autorytetu strony internetowej.

Powody ważności tego czynnika:

  • Jest to element strukturalny, tzn. domena jest częścią witryny jako całości, a nie tylko konkretnej strony.
  • Istnieją dziesiątki tysięcy witryn spamowych. Spamerzy nieustannie uruchamiają nowe witryny, porzucają je i kontynuują cykl.
  • Im starsza jest domena, tym więcej zgromadziła linków zewnętrznych.
  • 99% stron na najwyższych pozycjach ma więcej niż trzy lata.

2. Słowa kluczowe w nazwie domeny

Od czego zależy pozycjonowanie w Google? Słowa kluczowe w domenie to jeden z najbardziej znaczących czynników, jeśli chodzi o wzmocnienie pozycji danego słowa kluczowego. W tym punkcie wciąż toczy się wiele dyskusji. Liczni eksperci, a nawet znani pracownicy Google, twierdzą, że nie ma on wielkiego wpływu. Faktem jest jednak, że domena z określonymi słowami kluczowymi zazwyczaj szybciej i lepiej plasuje się na te frazy. Warto zadbać o to, jakich słów używamy w naszej domenie. To właśnie te słowa będą używane przez naszych odwiedzających w celu odnalezienia strony.

3. Historia domeny

Historia domeny zawiera chronologiczne dane, wyszczególniając wszystko o właścicielu i legalności rejestracji domeny. W wielu przypadkach kupowane są domeny, które zostały już umieszczone w rankingu. Dlatego ważne jest, aby znać ich historię.

Jeśli kupisz domenę, możesz poprosić Google o anulowanie historii linków z przeszłości, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie strony w Gdyni. Możliwe, że wyszukiwarka będzie miała to na uwadze w dłuższej perspektywie, najbezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby kupienie nowej domeny, choć nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie.

 

4. Publiczne Whois vs prywatne Whois

Whois to bank informacji w internecie, w którym każdy może poznać dane właściciela danej domeny. Oprócz danych osobowych tej osoby, mogą one również dostarczyć informacji o tym, kiedy domena wygasa.

Google nadaje większą widoczność publicznemu Whois niż prywatnemu Whois, ponieważ w prywatnym Whois każdy może w razie potrzeby uzyskać dostęp do danych osobowych rejestratora domeny. W prywatnym Whois te dane nie są widoczne i wiadomo, że ukryją je tylko ci, którzy mają coś do ukrycia. 

5. On Page SEO

Na poziomie On Page SEO ważne jest, abyś wyszukał słowo kluczowe, dla którego chcesz uplasować się w wynikach wyszukiwania Google i przeanalizował pierwsze dziesięć wyników w Google.

Przyjrzyj się tekstowi, abyś mógł sprawdzić, jakiego rodzaju treści Google chce uszeregować dla tego słowa kluczowego. Polecamy również zobaczyć, jakie słowa związane z tematem, który chcesz pozycjonować, są używane przez strony internetowe, które pojawiają się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Używaj tych samych słów kluczowych co Twoja konkurencja. Pamiętaj, że Google nagradza ich za dobre pozycjonowanie stron internetowych, dlatego ważne jest, abyś również ich używał, jeśli chcesz pozycjonować się w pierwszych wynikach wyszukiwania.