rozmowa

Rozwój od podstaw swojej własnej marki jest nie lada wyzwaniem. Wielu z nas rezygnuje z tego rozwiązania ze względu na ogromną konkurencję na rynku. Oczywiście jest to błędne myślenie. Przy odpowiednim biznesplanie i po profesjonalnej analizie konkurencji, istnieją duże szanse na powodzenie i zbudowanie silnej marki, która będzie generowała zysk.

Pamiętaj, że rozwój firmy jest procesem długofalowym. Efekty niestety nie przyjdą w ciągu kilku dni, w związku z czym musisz uzbroić się w cierpliwość, nie możesz się również zniechęcać ewentualnymi potknięciami, które mogą zdarzyć się na każdym etapie rozwoju biznesu. 

Upór w dążeniu do celu zdecydowanie zwiększa Twoje szanse powodzenia, a na pewno nie zdziwi Cię informacja, że najtrudniejszy jest początek. W tej początkowej fazie musisz zadbać o zbudowanie rozpoznawalności Twojej marki. Aby wygenerować sprzedaż, musisz najpierw stworzyć odpowiednie podłoże do tego, a więc sprawić, że odbiorcy dowiedzą się o Twojej firmie. 

Jak zbudowac rozpoznawalność marki?

Rozpoznawalność marki powinniśmy budować na wielu płaszczyznach. Skupiając się jedynie na jednym elemencie, ograniczasz tempo rozwoju Twojej firmy. 

Do zwiększenia rozpoznawalności marki powinieneś wykorzystać: 

  • wizytówkę Google — wyszukiwarka Google od lat pozostaje najczęściej użytkowaną internetową wyszukiwarką, z której każdego dnia korzystają miliony Polaków. Uzupełnij informacje o produktach, dane kontaktowe, a także daj swoim klientom możliwość wystawiania opinii. Pozytywne recenzje mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe Twoich przyszłych odbiorców, z uwagi na to, że chętniej kupujemy produkty od firmy, która cieszy się popularnością i dobrymi opiniami;
  • media społecznościowe — dzięki nim zbudujesz w Internecie pozytywny wizerunek swojej firmy, a regularność w publikowaniu umożliwi Ci stały wzrost followersów. Oczywiście do zwiększenia rozpoznawalności marki warto wykorzystać reklamy, które pozwolą Ci docierać nieustannie do nowych użytkowników. Przeważnie już 100 zł przeznaczone na reklamę wystarczy do poszerzenia zasięgów strony o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy nowych użytkowników, potencjalnych klientów;
  • tradycyjne formy reklamy — reklama, chociażby w gazecie czy wywieszanie ulotek na słupach ogłoszeniowych, nie jest już jedyną formą promocji jak jeszcze kilkanaście lat temu. Mimo to w dalszym ciągu jest to opcja na zwiększenie rozpoznawalności naszej firmy, szczególnie wśród osób starszych, które korzystają z Internetu zdecydowanie rzadziej;
  • odzież lub na przykład oklejanie samochodów — dzięki temu Twoi pracownicy zarówno stacjonarnie, jak i w terenie będą identyfikować się z Twoją marką i promować ją w każdym miejscu, w którym się znajdują; 
  • internetowy katalog firm — dostępny jest na przykład na stronie milestonehero.com. Dzięki temu zwiększysz widoczność Twojej firmy w Internecie.

Odpowiednio przygotowany plan na zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy może przynieść niesamowite efekty. Pamiętaj jednak o tym, że nieustannie dążąc do osiągnięcia wyznaczonych celów, musisz również uzbroić się w cierpliwość.